Tento článok je určený pre rodičov prváčikov, ale aj pre rodičov detí predškolákov.
Prvé dni v školských laviciach majú už prváčikovia za sebou. Prvotné nadšenie opadáva. Teraz nastáva realita. Tempo v preberaní učiva je čoraz
rýchlejšie a jednotlivé nároky na plnenie úloh si budú vyžadovať od žiaka stále viac pozornosti a sústredenosti. Učivo bude nadväzovať na seba. Dieťa pri takomto tlaku začína zlyhávať.
Zvlášť vtedy, ked jeho sluchové vnímanie nie je dostatočne rozvinuté.
V čítaní môže mať problém spojiť hlásky do slabiky napr. M – A, MA a neskôr slabiky do slov. A tak nastáva dvojité čítanie.
Pri písaní diktátov vynecháva písmenká, zabúda písať dĺžne, alebo ich dáva nesprávne.
Aby sme sa tomu vyhli, tak mu môžeme pomôcť aj v čase, ked už navštevuje prvý ročník.
Jednoduchými krokmi dokážeme rozvinúť jeho sluchové vnímanie. A tak sa vyhneme týmto problémom. Ak už nastali, tak ich správnym nácvikom dokážeme odstrániť.
Táto metodika je veľmi užitočná pre deti, ktoré v reči nerozlišujú mäkké a tvrdé spoluhlásky L – Lˇ, D – Ď, T – Ť, N – Ň. Toto býva častý problém detí, ktoré napr. začali neskôr rozprávať. Nám, rodičom, sa môže zdať takéto rozprávanie aj ako zábavné a často ho po dieťati opakujeme. Takúto chybu pozorujem vo svojom okolí pomerne často.
Rodič by sa nemal rozprávať s dieťaťom maznavo a opakovať takéto nesprávne rozprávanie. Dieťa si takúto nesprávnu reč dokáže veľmi dobre zafixovať. V školskom veku to už bude veľký problém.
Ak dieťa už dlhšie časové obdobie takto rozpráva, tak by ste mali spozornieť. Dieťa sa to s väčšou pravdepodobnosťou už samo neodnaučí.
Ale ak budeme rozvíjať jeho sluchové vnímanie, tak dieťa sa naučí svoju reč počúvať a začne si uvedomovať svoju nesprávnu výslovnosť.
Ak chcete vedieť o príprave dieťaťa na školu viac, stiahnite si eBook
eBook: Čo by malo dieťa vedieť pred nástupom do 1. ročníka
V eBooku nájdete praktické tipy a 16 jednoduchých cvičení pre rodičov, ktoré si s vašim dieťaťom ľahko spolu prejdete a vedome sa s ním môžete na školu pripraviť.